Øg salget i din webshop med online marketing

Hvis man er indehaver af en webshop og gerne vil øge sit salg på nettet, så er det en rigtig god idé, at have kendskab til, hvordan online marketing fungerer.  Nettet er efterhånden blevet en stor handelsplads med mange, som måske tilbyder de samme produkter, som din webshop.  Hvis derfor ikke har den store indsigt i online markedsføring, så kommer der her nogle tips og tricks til, hvilke parametre der er gode at mestre i forhold til at gøre din hjemmeside bedre.

 

Marketing automation

Marketing automation er en af de nye drenge i klassen, når det gælder online markedsføring.  Marketing automation handler i bund og grund om, at de nuværende marketingprocesser bliver strømlinet og automatiseret.    Marketing automation foregår via et software system. Systemet er med til at gøre kommunikationen ud til målgruppen mere personlig, således de får den rette information omkring et produkt på det rette tidspunkt.

Resultatet skulle gerne være flere konverteringer for afsenderen.  Måden den retmæssige kommunikation bliver sendt ud til målgruppen er på baggrund af en stor database, som indsamler information omkring kundesegmentet. Denne information bliver blandt andet opsamlet ved at overvåge målgruppens adfærd på nettet, hvilke hjemmesider besøger de, hvad køber de og er lige ved at købe.  Det er en af grundene til at marketing automation er en god online marketing strategi at indføre, da den giver mulighed for at overvåge købsprocessen.

 

 

Google Adwords

 

Google Adwords er et effektiv værktøj til at få fat i dine kunder online. Det kan nemt synes en smule uoverskueligt at bruge google adwords, men her kommer nogle tips til hvordan du laver en kampagne med google adwords.

Det er forholdsvis ligetil at oprette en kampagne med google adwords.

Først og fremmest skal der laves en god kampagnestruktur. Når man laver en kampagnestruktur, så skal de forskellige varer kategoriseres og stå samme steder ligesom var det en fysisk butik.  Det mest hensigtsmæssige ville være, hvis en kampagne består af en overordnet varegruppe, hvor der eksempelvis vil være en kampagne for mobiltelefoner og en for sengetøj, som du kan finde her.   Dernæst er det muligt at lave undergrupper til disse kampagner, hvor der til en mobiltelefon kampagne kan være tilføjet undergrupper som, cover eller høretelefoner.   God kampagnestruktur har også den fordel, at det giver nemmere at måle, hvilke kampagner der rent faktisk skaber overskud til forretningen, ligesom det er muligt at se, de kampagner der ikke bidrager til så stor en omsætning.

Når du skal opsætte en kampagne gøres det på din adwordskonto.  Det første man gør er, at bestemme hvilke søgenetværk kampagnen skal findes i, og her kan man med fordel sætte hak i alle funktioner, hvilket betyder at kampagnen også bliver fundet på andre websider end googles.  Derefter skal den have et passende navn, som beskriver varegruppen og det den indeholder. Derefter skal det geografiske område vælges, hvilke lande og byer skal kampagnen målrettes? Hvis man har et produkt der sælger ekstremt meget i et bestemt område, vil det være favorabelt at målrette kampagnen pågældende sted.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

*
*
Website