3 simple SEO-råd til din nystartede hjemmeside

Den danske befolkning har igen i år slået rekord i E-handel. Det er blandt andet blevet utrolig populært, at benytte sig af mobile enheder, når der skal købes over nettet. Det stigende forbrug over internettet, har skærpet kravene for de digitale virksomheder, da kampen om den digitale trafik, kun forventes at være stigende.

Sæt dig ind i SEO – det kan betale sig!

Søgemaskineoptimering er et utrolig vigtigt værktøj, i den digitale markedsføringsstrategi. SEO handler om at avancerer organisk, i Googles søgeresultater. Det er altså med SEO muligt, at blive placeret i toppen af Googles organiske søgeresultater, uden at betale Google for det, til forskel for de sponsorerede links, der ofte er placeret helt i toppen.

SEO er forholdsvis enkelt, men kan virke komplekst, hvis man er ny inden for digital markedsføring. Derfor kan det anbefales, at tage et kursus eller købe en bog omkring SEO strategier. Bigum.co udbyder SEO kurser i blandt mange andre digitale markedsføringskurser. Det kan varmt anbefales at tage et kursus, da man ved at mestre denne digitale markedsføringsstrategi, er sikker på et øget afkast.

Sørg for at lave en Mobilvenlig platform

Shopping over de mobile enheder, har aldrig været mere udbredt. DIBS har netop offentliggjort en rapport, der viser at 4 ud af 10 danskere fortog et køb over internettet, via en mobil enhed såsom mobiltelefon, ipad, eller lignende.

Den øgede aktivitet på de mobile enheder, har medført at man under udarbejdelsen af sin hjemmeside, er nødt til at tænke over at gøre den mobilvenlig, så forbrugerne har mulighed for at bruge dem på de mobile enheder.

En hjemmeside der vises på eksempelvis en mobiltelefon, vises i et andet format, og kan hvis man ikke har gjort hjemmesiden mobilvenlig være helt ulæselig.

Det er derfor vigtigt, at imødekomme det stigende forbrug over de mobile enheder, ved at gøre hjemmesiden mobilvenlig.

Linkbuilding

Man kan have nok så flot en hjemmeside, men hvis der ikke er nogen trafik på den, kan det være lige meget. Det er derfor vigtigt at gøre brugerne, såvel som Google opmærksom på hjemmesiden. Et effektivt værktøj til dette, er blandt andet ved at lave en solid linkbuilding.

Intern linkbuilding

Den interne linkbuilding er links, der sættes ind i artikler og indlæg på egen hjemmeside. Den interne linkbuilding er med til at guide brugeren rundt på hjemmesiden, og øger derved brugeroplevelsen.

Samtidig kan man med intern linkbuilding, gøre Google opmærksom på, hvilket indhold der er ekstra vigtigt, samt hvilket indhold man har interesse for at rangere på i Google søgeresultater.

Intern linkbuilding skal være relevant, og må ikke virke ”spammende” og irriterende for brugeren. Det er derfor vigtigt at man finder balancen i at lave intern linkbuilding, så det giver mening.

Ekstern linkbuilding

Den eksterne linkbuilding er med til at validere siden overfor Google. Den er samtidig med til at skabe opmærksomhed, og derved trafik til hjemmesiden. Ved ekstern linkbuilding er det ligesom med den interne linkbuilding, vigtigt at den er relevant. Ekstern linbuilding skabes fra eksterne artikler på eksterne hjemmesider, hvor det er vigtigt at artiklerne er relevante i forhold til egen hjemmeside.

Hvis brugerne der klikker på linket ikke føler de er kommet det rette sted hen, bliver de ikke særlig længe på siden, og dette er ikke et godt signal at sende til hverken bruger eller Google.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*
*
Website